tirsdag, mai 22, 2007

Feltkurs i Jostedalen

Denne veka har eg feltkurs i Jostedalen. Eg betalar altso for å sove i mi eiga seng og ete maten til mor mi:D. Oppgåva mi går ut på å sjå på endringar i landskapet på Gjerde, med årsaker og effekt... Dagen i dag har for det meste gått med til å finne gamle bilete og ta re-fotografering av desse. Ganske spennande om eg no får sei so sjølv:D
Sagi (før flaumen i `79)



Modern i sin beste alder


Oversiktsbilete av Gjerde

Og då eg fann bilete av flaumen i `79 so dukka jammen meg han Norvald i Bakken opp :D

3 kommentarer:

Anonym sa...

ååå så søt Laila!

Anonym sa...

hahaha, jodå, 70-talls- stilen er fin den:D

Diane Carter sa...

Karin, your distant relatives (perhaps) from US will visit Jostadalen Hotel July 5, 6, 7. My name is Diane (Bjornson-Burnson-Esteva) Carter and I am traveling with my husband and daughters Andrea and Ananda Esteva. We would love to meet you. My great great grandfather emigrated from the Gjerde farm in Balestrand and may have been a lowly cotter on that farm. I work at Healthline.com. Check out our blogs. My daughter Ananda Esteva teaches school in Berkeley, California and publishes radical poetry. Other daughter is a f-u. Oh dear, excuse the language. Her name is Andrea, named after Andrew Bjornson. We are doing this heritage search. Please pretend we are not former peasant exiles. Joking aside, hope we can meet you and further elucidate why we turned out this way (oops, I mean explore our heritage). Best, Diane Carter